ه عنوان یک سئوکار، احتمالاً می دانید که استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای دستیابی به نتایج خوب سئو برای وب سایت خود چقدر مهم است. با این حال، اگر موفق به شناسایی کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در جستجوهای تجاری خود نشوید، از به دست آوردن نتایج مورد نظر خود ناامید خواهید شد.
تحقیق کلمات کلیدی می تواند این مشکل را حل کند. به همین دلیل است که شما به Google Trends نیاز دارید. در این مقاله می خواهیم در مورد اینکه Google Trends چیست و چگونه می تواند به شما در تحقیق کلمات کلیدی مهم کمک کند با شما عزیزان به بحث و گفتگو بپردازیم، خوشحال می شویم ما را تا انتهای مقاله یاری فرمایید.
نحوه استفاده از Google Trends برای تحقیق کلمه کلیدی
Google Trends چیست؟
Google Trends یک ابزار رایگان است که برای جمعآوری دادهها از جستجوهای Google مفید است و در عین حال به کاربران امکان میدهد عبارات جستجوی خاص را با کلمات کلیدی دیگر بر پایه فراوانی، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر مقایسه کنند.
البته Google Trends به همین جا ختم نمی شود. Google Trends به شما این امکان را می دهد که با تعیین یک دوره زمانی، مانند دوره فعلی، 7 روز گذشته یا سال قبل، تعداد کلمات کلیدی را براساس صنعت آنلاین به سرعت فیلتر کنید.
چرا از Google Trends استفاده کنیم؟
Google Trends بهترین انتخاب برای تحلیل آسان محبوبیت هر کلمه کلیدی یا موضوعی است. با استفاده از این ابزار، میتوانید رفتار جستجوی کاربران را ردیابی کنید، حجمهای جستجوی مختلف را مقایسه و اعتبارسنجی کنید، و از دادههای تاریخی برای بررسی محبوبیت یک موضوع استفاده کنید. این ابزار رایگان، به روز و مرتبط است.
استفاده از Google Trends آسان است. وقتی کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کنید، نموداری از 0 تا 100 به شما می دهد. در حالی که 0 نشان می دهد که داده های جستجوی کافی وجود ندارد که نشان دهنده حجم کم جستجو باشد، 100 نشان دهنده محبوبیت بالای موضوع جستجو است. هرچه این عدد بیشتر باشد، جستجوی کلمه کلیدی بیشتر است. بنابراین، کلمات کلیدی نزدیک به 100 یا 100 نیاز به توجه شما دارند.
Google Trends چگونه کار می کند؟
اکنون، اجازه دهید شما را از طریق روند گام به گام تحقیق کلمات کلیدی با Google Trends آشنا کنیم
در گوشه سمت راست بالا، یک مکان، به عنوان مثال، کشور ایران را انتخاب کنید.
پس از یافتن مکان، کلمه کلیدی را وارد کنید. من “محتوا” را انتخاب می کنم.
Enter را فشار دهید و Google Trends یک نمودار ایجاد می کند.
ایجاد نمودار کلمات کلیدی در Google Trends
صفحه Trends دارای چهار تب است.
- اولین نشان دهنده موقعیت جغرافیایی کلمه کلیدی استفاده شده است برای مشاهده گسترده تر، می توانید به گزینه “Worldwide” در زیر این تب بروید.
- تب دوم بازه زمانی کلمه کلیدی را نشان می دهد. از آخرین ساعت در سال ۲۰۰۴ تا کنون را انتخاب کنید.
هنگامی که زمان و مکان را تغییر می دهید، نمودار مطابق با آن تغییر می کند.
- سوم، دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید.
- چهارم، کانالی را برای یافتن فرکانس کلمه کلیدی انتخاب کنید.
برای یافتن گزارش علاقه بر اساس منطقه، به پایین بروید.
لیستی از کشورهایی را مشاهده خواهید کرد که این کلمه به خوبی کار می کند. امتیاز بر اساس محبوبیت کلمه کلیدی بین ۰ تا ۱۰۰ است.
در بخش “interest by region”، روی دکمه ” region” در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و برای مشاهده گزارش شهر روی ” city” کلیک کنید. هر بار که مکان متفاوتی را انتخاب می کنید، مجموعه ای منحصر به فرد از داده ها را از Google Trends دریافت خواهید کرد.
قسمت آخر صفحه دارای « Related Topics» و « Related Queries» است. در اینجا پیشنهادات بیشتری را بر اساس عبارت جستجوی خود خواهید یافت. کلمات کلیدی که نزدیک به جستجوی کاربر هستند در گوگل محبوب هستند. روی گزینه rising کلیک کرده و top را انتخاب کنید. مانند گزارش منطقه، شامل موضوعات و سوالات کلیدی است. لیستی از کلمات کلیدی را خواهید دید که در دوره زمانی انتخاب شده محبوب بوده اند. با مقایسه کلمات کلیدی اطلاعات دقیق تری در مورد کلمه کلیدی مورد نظر به دست خواهید آورد.
Google Trends ابزاری است که می تواند ترافیک نسبی وب سایت ها را در مقیاس 0 تا 100 به شما نشان دهد. اما همیشه توجه داشته باشید که ممکن است متوجه نشوید که آمار و نتایجی که از تجزیه و تحلیل خود به دست می آورید صدها یا حتی هزاران کلمه کلیدی را برای شما نشان می دهد. زیرا آماری که به دست می آورید مقادیر نسبی هستند.
این بدان معنی است که بهتر است از ویژگی های آن استفاده کنید که دقیقاً بدانید کلمات کلیدی دیگر چقدر ترافیک دارند. چگونه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد حجم ترافیک یک کلمه کلیدی به دست آورید؟
برای به دست آوردن تخمین دقیق و کاملی از حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص، کلمه کلیدی مورد نظر را با کلمه کلیدی دیگری که اطلاعات دقیقی برای آن دارید مقایسه کنید و اطلاعات بیشتری در مورد کلمه کلیدی به دست آورید.
اما اگر تعداد بازدیدها برای کلمه کلیدی مورد نظر شما زیاد است، می توانید آن را با کلمه کلیدی که فکر می کنید بهترین کلمه کلیدی است مقایسه کنید تا تخمین نزدیک تری از میزان ترافیک کلمه کلیدی مورد نظر خود داشته باشید. اما همانطور که می دانید لزومی ندارد کلمه کلیدی که می خواهید مقایسه کنید با کلمه کلیدی مورد نظرتان مرتبط باشد. این بدان معنی است که این دو کلمه می توانند کاملاً متفاوت باشند. مهمترین نکته در این بخش، دریافت یک ایده کلی از حجم کلمات کلیدی است.
اگر به حجم مورد نیاز خود دسترسی ندارید، می توانید به صفحه Google Trends Daily بروید و به محبوب ترین عبارات جستجو دسترسی داشته باشید. نکته بسیار جالب در مورد این صفحه این است که تعداد کلمات کلیدی را به صورت اعدادی مانند 100000+ جستجو در روز به شما نشان می دهد.
همچنین با مراجعه به این صفحه و استفاده از آنها می توانید نمونه های زیادی را در این زمینه مشاهده کنید. اما این را نیز بدانید که حتی اگر Google Trends اعداد دقیقی را به شما نشان ندهد، اگر بتوانید ترافیک تخمینی یک کلمه کلیدی را دریافت کنید، می توانید تخمین خوبی از تعداد جستجوهای آن کلمه کلیدی داشته باشید.
البته اطلاعاتی که از این طریق به دست می آورید کاملاً دقیق نیستند، اما می توانید ایده ای قوی از اینکه از چه کلمات کلیدی می خواهید از این طریق استفاده کنید، داشته باشید. میتوانید از این اطلاعات برای تأیید دادههای موتور جستجوی کلیدواژه پولی استفاده کنید.
مقایسه ترند کلمات کلیدی
حالا بیایید روند کلمات کلیدی را با هم مقایسه کنیم. ما قبلاً به داده های کلمه کلیدی “محتوا” نگاه کرده ایم.
به بالای صفحه بروید روی مقایسه کلیک کنید و یک عبارت جدید به عنوان مثال “SEO” اضافه کنید، سپس Enter را فشار دهید.
حالا شما یک جدول با دو رنگ مختلف دارید که هر کدام یک کلمه کلیدی را نشان می دهد.
برای گزارش های منطقه ای به پایین بروید. مقایسه روند کلمات کلیدی به این دو مورد محدود نمی شود. میتوانید از گزینه « Compare» برای افزودن کلمات بیشتر به لیست و انجام تجزیه و تحلیل دقیق بر اساس نیاز خود استفاده کنید.
چگونه Google Trends تحقیقات موثر کلمات کلیدی را تکمیل می کند؟
اکنون می دانید Google Trends چگونه کار می کند، درست است؟ بیایید بررسی کنیم که چگونه این ابزار می تواند تحقیقات موثر کلیدواژه را افزایش دهد.
حجم جستجوی کلمه کلیدی در گوگل ترند
حجم جستجوی یک کلمه کلیدی نشان دهنده تعداد دفعاتی است که افراد از کلمه کلیدی در جستجوهای خود در یک بازه زمانی معین استفاده کرده اند.
در این صورت، اگر بتوانید کلمات کلیدی جستجوی طبیعی بالا را در محتوای خود بگنجانید، وب سایت شما شانس خوبی برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو خواهد داشت.
هنگامی که کلمات کلیدی را در Google Trends وارد می کنید، این ابزار به شما نشان می دهد که در طول زمان کاربران چقدر به عبارات جستجوی خاص علاقه مند هستند.
با Google Trends، میتوانید کلمات کلیدی را شناسایی کنید که به خوبی برای جایگاه شما کار میکنند و آنها را در محتوای خود بگنجانید.
پیدا کردن ترندهای فصلی در گوگل ترند
هدف اصلی تحقیق در مورد کلمات کلیدی، هدایت ترافیک به سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی و موقعیتهای مناسب در زمان مناسب برای به دست آوردن نتایج خوب نیز مهم است.
مثلا کلاه را در نظر بگیرید، حجم جستجو برای عبارت “کلاه” همیشه زیاد است زیرا مردم تقریباً هر روز برای کلاه جستجو می کنند. در مقابل، حجم جستجو برای عبارت «کلاه کریسمس» تا پایان سال حجم جستجوی بالایی را مشاهده میکند، سپس کاهش مییابد. از آنجا که “کریسمس” یک کلمه فصلی است و کاربران آنلاین پس از این رویداد، کلاه های کریسمس را زیاد جستجو نمی کنند.
می توانید از همین روش برای یافتن کلمات کلیدی برای محصول یا خدمات خود با استفاده از Google Trends استفاده کنید. به این ترتیب، این ابزار ساخت کمپینهای بازاریابی حول این کلمات کلیدی را برای جذب سرنخهایی که به پول نقد تبدیل میشوند، آسان میکند.
همچنین، اگر سایت شما از قبل دارای لندینگ پیج مرتبط با ترندهای فصلی است، می توانید با استفاده از کلمات کلیدی Google Trends به سرعت آنها را بهبود بخشید. به این ترتیب، می توانید دید وب سایت خود را افزایش دهید و به مشتریان خود کمک کنید تا به سرعت شما را با ارائه دهندگان خدمات مشابه پیدا کنند.
محبوبیت کلمه کلیدی در گوگل ترند
برخی از کلمات کلیدی همیشه عملکرد خوبی ندارند. هنگامی که یک کلمه کلیدی کاهش می یابد، کلمه کلیدی دیگر در رتبه بالاتری قرار می گیرد. بله، شما باید بدانید که چه مدت یک کلمه کلیدی در جایگاه شما محبوب بوده است تا حرکات خود را هوشمند کنید.
اگر تصمیم به اجتناب از این بخش از تحقیقات کلمات کلیدی دارید، مرتکب اشتباه بزرگی شده اید که می تواند به همان شیوه به تلاش های سئوی شما آسیب برساند. در نتیجه، ممکن است برای جستجوهایی که مشتریان بالقوه شما در موتورهای جستجو انجام می دهند، بهترین نباشید.
ما می دانیم که این نوید خوبی ندارد و در اینجا Google Trends شما را نجات می دهد.
همانطور که قبلا نشان داده شد، با استفاده از این ابزار، می توانید ببینید که یک کلمه کلیدی در طول سال ها چگونه عمل کرده است. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که آیا کلمه کلیدی فقط یک بار به آن دسترسی پیدا کرده است یا به طور مکرر علاقه کاربر را ایجاد می کند.
برای سفارش طراحی سایت با آسنا وب تماس بگیرید.
کلمات کلیدی تک شاخ در گوگل ترند
برخی از کلمات کلیدی پیچیده هستند. آنها ممکن است اظهار نظر کنند که کارشان را خوب انجام می دهند. اما وقتی آنها را در محتوای خود قرار می دهید، تفاوت بزرگ (یا کوچک) ایجاد نمی کنند. به این کلمات کلیدی تک شاخ می گویند.
به عنوان مثال، اینها کلمات کلیدی با حجم بالا اما رقابت کم هستند. این کلمات کلیدی کوتاه مدت برای افزایش ترافیک وب مفید نیستند.
حتماً این کلمات کلیدی را با استفاده از Google Trends فیلتر کنید تا بتوانید از استفاده از آنها در محتوای خود اجتناب کنید.
سئوی محلی در گوگل ترند
وقتی نوبت به تولید ارجاع می رسد، نمی توانید جستجوهای اینترنتی مرتبط با سایت را نادیده بگیرید. سایت هایی را که می خواهید محصولات یا خدمات خود را در آنها بفروشید بهتر سازماندهی کنید.
چگونه این کار را انجام می دهید؟ آسان است.
از Google Trends برای شناسایی کلمات کلیدی که عملکرد خوبی در یک جایگاه خاص دارند استفاده کنید و آنها را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید.
موضوعات داغ روز
سئو دائما در حال تغییر است. همگام بودن با ترندهای در حال تغییر برای دستیابی به موفقیت در سئو ضروری است.
با استفاده از ویژگی جستجوی پرطرفدار Trending Searches، میتوانید عبارات جستجوی پرطرفدار را در هر مکان معینی در 24 ساعت گذشته شناسایی کنید.
این ویژگی به شما امکان می دهد بر اساس موضوعات پرطرفدار فعلی محتوا ایجاد کنید که باعث افزایش تعامل کاربران می شود.
پیشبینیهای گوگل ترند
علاوه بر اطلاع از روندهای فعلی، Google Trends همچنین به شما امکان می دهد با جمع آوری داده های فعلی، روندهای آینده را مشاهده کنید.
این ویژگی به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را شناسایی کنید و از قبل برای افزایش ترافیک وب سایت خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید از رقبا جلوتر بمانید.
سئوی ویدیو در گوگل ترند
یک واقعیت را بگوییم. 86 درصد از شرکت ها از ویدئوها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. البته این مقدار بسیار بالاست و نمی توانید بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست بدهید. بله، این یک گزینه نیست، اما برای SEO ویدیوی شما برای کلمات کلیدی برتر ضروری است. توجه داشته باشید که کلمات کلیدی ممکن است برای جستجوهای وب و جستجوهای ویدیویی متفاوت باشند.
کلمه کلیدی را در Google Trends وارد کنید و از جستجوی وب به جستجوی YouTube تغییر دهید. این ابزار جستجوهای کاربر و کلمات کلیدی را که برای جستجوهای ویدئویی ترند هستند نمایش می دهد.
به این ترتیب، می توانید عنوان و توضیحات ویدیوی خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید تا رتبه جستجوی بهتری کسب کنید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.